Kesesakan Lalulintas Terburuk di China

Tersangkut kat lalulintas memang meletihkan, membosankan dan menyakitkan hati. Sangkut 30 minit pun kita dah rasa terlalu lama. Tapi tahukah korang bahawa sekarang ni kat Beijing tengah parah ngan kesesakan lalulintas kat lebuhraya diorang. Dan korang jangan terkejut lak, kesesakan ni berlaku dah lebih 10 hari. Kejadian ni disebabkan pembinaan jalan dan ia dijangka siap pertengahan bulan September. Kesesakan jalan ni lebih kurang sejauh 100km dan ada sesetengah pengguna jalanraya dah tersangkut 5 hari kerana lalulintas hanya bergerak sejauh 1 km je sehari.

Bayangkan la macam mane nak jalani hidup seharian..nak mandi, makan minum dan tidur. Memang aku tak leh bayangkan.

%d bloggers like this: